Gym och matlagning

Började dagen med en sovmorgon och sedan lite plugg. 

Vart en sväng till gymet, uppvärmning blev rask gång 4 minuter och sedan en km jogg. Joggingen kändes bra och jag kunde köra på i lite högre tempo mot förra gången. Körde även styrka ben, mage, rygg och armar. Träningen kändes något tung idag men tycker ändå att det gick bra. 

Efter gymet åkte jag och handlade och sen hem och började laga lite mat. Bilden blev inte den bästa, för dåligt ljus tyvärr.. 
(null)
Vegetarisk curry med champinjoner och kikärtor. 

Lovade ju igår att jag skulle lägga upp receptet på fröknäcke så det kommer här. 
      ½ dl linfrön
  • 
½ dl sesamfrön
  • ¼ dl pumpakärnor
  • ¾ dl solroskärnor
  • 2 dl majsmjöl (jag använde fiberhusk) 
  • 1 krm salt
  • ½ dl olivolja
  • 2 ½ dl vatten
  • flingsalt

GÖR SÅ HÄR:

  1. Sätt ugnen på 150 grader. Lägg ett bakplåtspapper på en plåt, ca 30 x 40 cm.
  2. Blanda alla frön och kärnor tillsammans med majsmjöl och salt i en bunke.
  3. Tillsätt oljan och rör om. Koka upp vattnet och tillsätt det. Rör allt till en jämn gröt. Skulle smeten bli för hård, tillsätt lite extra vatten.
  4. Vänd ut smeten på bakplåtspapperet. Bred ut den jämnt över hela papperet, ända ut i kanterna.
  5. Strö lite flingsalt över hela kakan.
  6. Grädda brödet mitt i ugnen i ca 70 min. Låt det kallna helt.

Hoppas ni haft en fin dag!
// Malin 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malinkarolinaa.blogg.se

Bloggen kommer till största del handla om den viktigaste resan i mitt liv, att ta tag i min hälsa. Jag kommer att dela med mig av mina måltider, recept, träning, framgångar och motgångar.

RSS 2.0