Receptet

Då var pluggandet klart för idag, ny tid inbokad imorgon.. dock ingen motivation till att skriva inlämningen men är bara att göra.. 

Idag fick jag lite vardagsmotion, fem kilometer totalt. Bättre än inget men måste verkligen komma igång med träningen igen. Imorgon ska jag hinna med gymet innan jag ska till skolan! 

Tänkte skriva receptet på pastasåsen jag lagade igår också om det skulle vara så att någon av er skulle vilja laga den. Rekommenderar den verkligen, den är otroligt god. 

Pasta med soltorkade tomater, rosmarin och champinjoner
(3-4 portioner)
500g pasta
En burk strimlade soltorkade tomater
200g färska champinjoner
1 röd paprika
1 lök (gul eller röd, valfritt)
2 klyftor vitlök (vitlökspulver funkar)
1 dl rödvin
400g krossade tomater
2 dl crème fraiche
1,5 tsk torkad rosmarin
1 dl hackad persilja
200g fetaost
Salt och peppar
Olivolja

1. Finhacka lök och vitlök. Fräs på låg värme, i en stor gryta. 
2. Skär paprikan ca 2x2 cm och skär svampen i kvartar. 
3. När löken mjuknat tillsätt grönsakerna, de strimlade soltorkade tomaterna samt rosmarin, stek några minuter på låg värme tills grönsakerna mjuknat. 
4. Tillsätt vinet och låt koka i någon minut. 
5. Blanda i tomatkross, crème fraiche, salt och peppar. 
6. Koka i ca 15 minuter. Koka pastan. 
7. Smaka av med salt och peppar, toppa med persilja. 
8. Servera med pastan, fetaosten och gärna någon god sallad. 

Hoppas det smakar! 
// Malin 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

malinkarolinaa.blogg.se

Bloggen kommer till största del handla om den viktigaste resan i mitt liv, att ta tag i min hälsa. Jag kommer att dela med mig av mina måltider, recept, träning, framgångar och motgångar.

RSS 2.0